Categories
Gaming General Leisure

Τι είναι το World of Warcraft (WoW)

Το World of Warcraft είναι ένα διαδικτυακό παιχνίδι ρόλων (mmoRPG, massively multiplayer online role playing game).

Βρεθήκαμε σε μια παρέα όπου κάποιοι συζητούσαν για το παιχνίδι World of Warcraft και μείναμε άφωνοι. Παρακολουθώντας την κουβέντα τους διαπιστώσαμε ότι για κάποιον που δεν έχει γνώση αυτού του αντικειμένου, ακούγεται σαν κάτι εντελώς ξένο. Αποφασίσαμε λοιπόν, να κάνουμε μια περιγραφή στους μη γνώστες που έχουν άτομα στο περιβάλλον τους που ασχολούνται, τι είναι το World of Warcraft!Το World of Warcraft είναι ένα διαδικτυακό παιχνίδι ρόλων (mmoRPG, massively multiplayer online role playing game). Με απλά λόγια, μέσα σε έναν εικονικό κόσμο μεσαιωνικής εποχής κάθε παίκτης δημιουργεί ένα  χαρακτήρα με μοναδικά χαρακτηριστικά, με σκοπό τη συνεχή εξέλιξή του. Μέσω του παιχνιδιού ο παίκτης μπορεί να κοινωνικοποιηθεί γνωρίζοντας άλλους παίκτες και να αλληλεπιδράσει μαζί τους είτε συνεργατικά, είτε ανταγωνιστικά. Σημαντικό στοιχείο του παιχνιδιού είναι η συμμετοχή του παίκτη σε μια εικονική κοινωνία, στην οποία υπάρχει οικονομία, σχέση εξουσίας, πόλεμος και συναίσθημα. Στο παιχνίδι συμμετέχουν παίκτες απ’ όλο τον κόσμο, οι οποίοι επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω γραπτού ή προφορικού λόγου, κυρίως στα Αγγλικά. Όλα αυτά βέβαια προσφέρονται στο χρήστη με μία μηνιαία συνδρομή της τάξης των 13 Ευρώ.

Στο World of Warcraft συμμετέχουν περισσότεροι από 10.000.000 χρήστες παγκοσμίως, ανεξαρτήτου ηλικίας, με μέσο όρο 15-25 έτη. Υπάρχουν παίκτες του WoW και μεγαλύτερων ηλικιών, ακόμη και άνω των 60! Ο χρόνος που αφιερώνει ο κάθε παίκτης καθημερινά κυμαίνεται από 1 ώρα έως 12 ώρες σε ακραίες περιπτώσεις εθισμού. Για το λόγο αυτό, η κατασκευάστρια Εταιρεία Blizzard έχει συμπεριλάβει εργαλείου γονικού ελέγχου (parental control), έτσι ώστε να μπορεί να ορίζει ο γονιός τις ώρες χρήσης.

Το παιχνίδι είναι αρχικά ψυχαγωγικό και η χρήση του αποφέρει οφέλη, όπως την εξοικείωση με τη χρήση του Η/Υ, του Διαδικτύου και της Αγγλικής γλώσσας. Παράλληλα ενισχύεται το αίσθημα ομαδικότητας και ανταγωνιστικότητας του χρήστη, όπως και η κοινωνικοποίησή του στον ψηφιακό κόσμο. Όμως, λόγω των υπερβολικών δραστηριοτήτων που ενέχει, μπορεί να προκαλέσει σοβαρό εθισμό και κοινωνικό αποκλεισμό.

Τελικά, όταν η παρέα ρωτήθηκε αν γύριζε ο χρόνος πίσω 5 χρόνια,  εάν θα ξαναέπαιζε World of Warcraft με τη γνώση που έχει σήμερα, απάντησε “ναι”, αλλά διστακτικά…